Dolar 34,5177
Euro 36,1920
Altın 2.972,15
BİST 9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 19°C
Yağmurlu
İstanbul
19°C
Yağmurlu
Cts 9°C
Paz 10°C
Pts 9°C
Sal 12°C

Metaphor: ReFantazio’daki Arketipler ve Sosyal Beceriler

Metaforlara devam ediyoruz

Metaphor: ReFantazio’daki Arketipler ve Sosyal Beceriler
19 Kasım 2024 19:09
36

Arketipler oyunda savaşmamızı sağlayan kadim varlıklar ve bir çeşit meslek sistemi kuruyorlar demiştim incelememde. Yenileri geldikçe de da oyun alanımız genişliyor ve hem yeni ve daha güçlü sentez becerilerimiz (iki ya da daha fazla elemanla yapılan güçlü saldırı veya destek hareketleri) açılıyor hem de açılan yeni beceriler sayesinde karma buildler yaratabiliyoruz.

Toplamda beş adet olan Sosyal özelliklerimizse Cesaret (Courage), Bilgelik (Wisdom), Hoşgörü (Tolerance), Hitabet (Eloquence) ve Hayal Gücü (Imagination) şeklinde. Bunları dünyada çeşitli görevler yaparak veya etkinliklere katılarak gönlümüzce geliştirebiliyoruz ve tüm takipçilerin bağlılığını fullemek için hepsinin max puanda olması gerektiğini de hatırlatmış olayım. Ki her son seviye sınıfın 4 ekstra yetenek takabilmesi müthiş bir güzellik. Neyse ki bu oyunda bunları geliştirmek çok daha anlaşılır ve rahat. Personaların aksine hangi özelliğe kaç puan geldiğini net şekilde görebiliyorsunuz ve bu da izlenecek yolları belirlemeyi kolaylaştırıyor. Arketipleri yönetmekse çok daha karmaşıklaşabiliyor, gelin hızlıca bir üzerlerinden geçelim hepsinin.

Seeker Yolu: Oyunun en başlarında edindiğimiz arketip olan Seeker rüzgâr ve iyileştirme büyülerine sahip birazcık da kılıç savurabilen dengeli ve kullanımı kolay bir sınıf. More’un görevlerini yaparak geliştirdiğimiz bu sınıf ileride Magic Seeker ve hayli güçlü rüzgâr büyüleriyle ortalığı yıkıp geçen Soul Hacker’a dönüşüyor.

Warrior Yolu: Oyunda en çok kullanacağınız sınıflardan olan Warrior kademeli olarak güçlenerek Samurai sınıfına kadar evriliyor ve bu aşamada rakipleri hacamat eden fiziksel saldırılara sahip. Ayrıca pek çok diğer sınıfla yapabildiği aşırı güçlü sentez saldırıları da onu partinin gediklilerinden yapıyor. Strohl’la olan bağınızı hızlıca geliştirmeye bakın.

Mage Yolu: Klasik büyücümüz olur kendisi ve kademeli olarak güçlenen element saldırılarına sahip. İlerleyen zamanlarda Warlock ve Element Master gibi çok güçlü iki sınıf kazanan bu ağacın esas esprisi MP yükselten pasiflerinde. Özellikle Summonerlar için harika bir eşlikçi ve yetenek kaynağı. Öykü ilerledikçe Gallica ile otomatik olarak gelişiyor.

Healer Yolu: Bildiğimiz şifacı. Ben özellikle ikinci hali olan Cleric’i çok kullandım ama son hali Saviour’a o kadar da ihtiyacım olmadı. Partinin iyileştirme işlerini genelde tüm karakterlere yaydığım için salt iyileşme ve kutsal element saldırıları için elde tutsam da az kullandım genel olarak. Maria ile geliştirilebiliyor.

Knight Yolu: İşte oyundaki en sevdiğim sınıflardan birisi. Hulkenberg’in ekibe katılmasıyla kazanılan Knight tam bir görev elemanı. Hem düşmanların ilgisini üstüne çekiyor hem de sağlam defansif özellikleriyle dövüşlerde uzun süre ayakta kalabiliyor. Hatta ara sıra rakibin dengesini bozan saldırılar bile yapabiliyor. Hele hele Paladin ve Dark Knight formları uzun süren savaşlar için vazgeçilmez diyebilirim.

Brawler Yolu: Bazen sadece rakibin suratına okkalı bir yumruk atmak istersin. İşte Brawler tam bu işler için var. Yetenekleri ekseriyetle sağlık puanından harcadığı için yanında seri bir Healer’la harikalar yaratabiliyor ve son formu Martial Artist’in sentez hareketi de inanılmaz güçlü. Üç Brawler bir Healer olarak kurduğum bir ekibin oldukça güçlü bossları birkaç turn’de indirdiğine şahit oldum desem sanırım yeterli bilgiyi vermiş olurum. Güzeller güzeli Catherina’yla muhabbeti koyulaştırın ilerlemek için.

Merchant Yolu: Oyunun en geyik sınıfı Tüccar ilginç şekilde oldukça faydalı da olmaya başladı ortalara doğru. Kullandığımız silahın abaküs olması (çünkü neden olmasın?) ve milletin kafasına para attığımız hareketlerin haricinde özellikle ikinci form Tycoon’un ekmeğini çok yediğimi belirtmeliyim. Hatta son boss’un kafasına para ata ata dövdüğüm (Almighty hasarı paha biçilemez) için çok değerli MP puanlarımı daha güçlü kombine saldırılara saklayabildim.

Gunner Yolu: Gunner da bildiğiniz uzaktan saldırıların şahı padişahı bir arkadaş. Özellikle yakından güçlü vuran rakiplere karşı arka saflara geçip tatlı tatlı hasar verebiliyorsunuz ve Overworld savaşlarında da birinci tercihiniz olsun gezerken. Son formu olan Dragoon’un sentez saldırısıysa müthiş havalı ve sağlam vuruyor.

Thief Yolu: Hırsız benim için ilginç bir deneyim oldu çünkü ileri formlarında aldığı sıyrılma pasiflerini örneğin Knight klasıyla harmanladığımda ve doğru ekipmanlarla desteklediğimde hemen her saldırıdan kaçabilen ve bu sayede rakibin hareket puanlarını eriten oldukça faydalı ekip elemanlarım olmuş oldu. Dark hasarı vuran becerileri, rakipten eşya, can ve büyü puanı çalan saldırıları falan derken zorlu savaşlarda ekibin demirbaşlarından oldu zamanla.

Faker Yolu: En az kullandığım sınıf olan Faker ve üst seviyesi Trickster rakip saflarını sürekli debufflayan ve aldıkları buffları iptal eden özellikleriyle öğrenilesi çok kullanılası az bir arketip bence. Dekunda, Sukunda, Dekaja gibi büyüleri çok çok faydalı. Bence dışarıdan eşyalarla geliştirseniz yetecek bir meslek. Hikâyesi son derece ilgi çekici olan Alonzo sayesinde fulleyebilirsiniz.

Commander Yolu: Bu da hikâyesi zerre umurumda olmayan Bardon’ın sınıfı. Özellikle Knight ile hibrid kullanıldığında ekibi ölümden döndüren çok kritik dokunuşları var. Tam bir destek sınıfı. Gelişmiş hali Warlord’un sentez hareketleri de hasar yönünden oldukça güçlü.

Masked Dancer Yolu: Junah ekibimize dahil olduğunda gelen Masked Dancer geliştirdiğimiz maskeler yardımıyla diğer tüm klasların yeteneklerini kullanabilen bir çeşit orta oyuncusu gibi çalışıyor. Yedek healer veya yedek büyücü olarak kullanılabileceği gibi ağır hasar partilerine iyi bir buffer olarak da çalışır. Üst versiyonu olan Persona Master ise Atlus’un kendi serisine yaptığı pek tatlı bir atıf olmuş.

Summoner Yolu: Doğrusunu söylemek gerekirse Summoner ilk aldığımda oldukça güçlü ve faydalıydı hatta üst hali Devil Summoner da gayet hoştu fakat nedense zamanla düşen hasarı yüzünden git gide daha az kullandığım bence biraz daha güçlendirilmesi gereken bir sınıf olmuş. Her ne kadar Masked Dancer’ın rakibe elementsel zayıflık atan yetenekleriyle iyi bir uyum sağlasa da bu sefer de heal’ı kim atacak derdi ortaya çıktığı için çok pratik bulmadım ben. Ama çağırdığı varlıklar arasında tanıdık yüzleri görmek hoştu tabii.

Berserker Yolu: İşte oyunda en sevdiğim, kodu mu oturtan sınıf. Özellikle karakteri Charge edip vurduğunuzda korkunç hasarlar verebilen yapısı onu ve üst versiyonu Destroyer’i çok kullanışlı yapıyor. Eğer karakterinizin canı az geliyorsa yine bu sınıfın pasif yeteneklerinden can puanı arttırmayı öğrenip daha uzun süre dayanabilirsiniz savaşlarda. Tez canlı karakter Basilio ile gelişiyor kendisi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.