Microsoft Flight Simulator 2024’te 3 Trilyon Ağaç Varmış!
Hayvanları da Planet Zoo’dan almışlar
Microsoft Flight Simulator serisinin yeni üyesi MFS 2024 dün itibariyle oyun severlerin beğenisine sunulmuş bulunuyor. Uçuş simülasyonu denildiğinde akla ilk gelen marka olan MFS, son yıllarda gerek görsel yönden ulaştığı noktayla gerekse gerçek dünyaya oldukça yakın bir şekilde gerçekleştirilen modellemeleriyle (gerçek zamanlı hava olayları vs.) dikkat çekiyor. Serinin son halkasının da bu konuda bir istisna olmayacağı açık.
MFS 2024 ile artık yeryüzünde biraz daha fazla zaman geçirebileceğiz. En azından yapımcıların hedefi bu. Uçağınızdan karaya adım atıp etrafta dolanabiliyor, vahşi doğanın fotoğraflarını çekebiliyorsunuz bu yeni oyunda. Dolayısıyla görsel yönden bunu destekleyecek geliştirmelere gidilmiş durumda.
Jorg Neumann, PC Gamer ile gerçekleştirdiği röportajda “Hedefimiz, oyunumuzun en azından normal bir birinci şahıs nişancı oyunu kadar iyi görünmesini sağlamaktı. Bunun için ekibimiz uydu verilerini analiz etti ve 28.000 alan işaretledik. Burası kum, şurası çakıl, bunlar küçük kayalar, şuralar asfalt, burası çimen… Bu şekilde sanırım 100 metreye 100 metrelik 28.000 alan belirledik ve sonra bunları sisteme girdik” diyerek ne kadar detaylı bir işe imza attıklarını ifade ediyor.
Neumann, açıklamasının devamında da “Her bir çalının ve her bir ağacın nerede olduğunu biliyoruz. Oyunda 3 trilyon ağacımız var” diyor. Gerçekten çok yüksek bir sayı. Bütün bunlar yeryüzüne adım attığınızda daha gerçekçi bir deneyim sunulabilmek için yapılmış durumda.
Öte yandan, vahşi yaşamı yansıtmak için bir miktar destek de almışlar. Neumann, “Frontier Developments ile uzun bir süre boyunca çalıştım. Diğer oyunlarının yanında Planet Zoo’yu da geliştiren ekip kendileri, biliyorsunuz. Şirketin CEO’su Jonny Watts’ı aradım ve ‘Jonny, Flight Sim üzerinde çalışıyorum, Planet Zoo’daki hayvanlarınızı ödünç alabilir miyiz?’ dedim. Sonrasında da Planet Zoo’daki bütün hayvanları alıp oyuna yerleştirdik” diyerek nasıl bir iş birliğine gittiklerini paylaşıyor.
Yaptıkları bu iş birliği Neumann’ın hoşuna gitmiş belli ki: “Bence bu hoş bir şey. Geliştiricilerin birbirlerinin oyunlarından bir şeyler alması beni mutlu eden bir durum. ‘Merhaba, World of Tanks ile mi görüşüyorum? Tanklarınızdan bir kısmını ödünç alabilir miyim?’ dediğinizi düşünün. Kesinlikle zaman kazandıran bir hamle olur, özellikle de 3 trilyon ağacı simüle etmekle meşgulseniz”
Sonuç olarak, MFS 2024 yine dünyayı simüle etmek konusunda çıtayı yukarılara taşımış diyebiliriz. Oyuncuların payına da bu dünya simülasyonunun içinde kaybolup gitmek düşüyor, öyle değil mi?