Dolar 35,5020
Euro 36,6280
Altın 3.063,69
BİST 9.746,38
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Goichi Suda (Suda51), Metacritic Puanlarının Çok Ciddiye Alındığını Düşünüyor

Sizce de haklı mı?

Goichi Suda (Suda51), Metacritic Puanlarının Çok Ciddiye Alındığını Düşünüyor
16 Eylül 2024 14:57
67

Oyun dünyasının önemli isimlerinden, Grasshopper Manufacture CEO’su Goichi Suda (nam-ı diğer Suda51), Metacritic puanlarının çok ciddiye alındığı görüşünde. Oyun dünyasının bir diğer önemli ismi Shinji Mikami de büyük bütçeli oyunların, “daha benzersiz oyunları” bastırdığını söylüyor.

İkili, GamesIndustry.biz ile bir röportaj gerçekleştirmişler. Bu röportaj esnasında da kendilerinin yarattığı tarzda oyunları neden daha sık göremediğimiz sorulmuş. Goichi Suda, bu soruya “Herkes Metacritic puanlarını çok fazla önemsiyor ve çok fazla dikkate alıyor. İşler öyle bir noktaya vardı ki neredeyse oyun yapış formülü bile belirlenmiş oldu – Eğer yüksek bir Metacritic puanı almak istiyorsanız, oyununuz bu şekilde yaparsınız” şeklinde bir cevap veriyor.

Devamında da “Eğer bu formüle uymaz, pazarlanabilir tarzda bir oyun yapmazsanız, Metacritic’te puan kaybedersiniz. Büyük şirketler de çoğu zaman bu tür şeylerle uğraşmak istemiyorlar. Bu belki ana sebep olmayabilir, ama kesinlikle sebepler arasında yer alıyor. Herkes sayılara çok fazla önem atfediyor. Kişisel olarak Metacritic puanlarını fazla umursamıyorum. Bizim için önemli olan yapmak istediğimiz gibi bir oyun geliştirmek ve insanların oynamasını istediğimiz oyunları oynamalarını sağlamak” diyerek konuyla ilgili görüşlerini ifade ediyor.

Grasshopper Manufacture bir oyun çıkardığında Metacritic puanlarını kontrol ettiğini de itiraf etmiş 🙂 “Bazen bir medya kuruluşu oyunumuza sıfır veriyor. Bu beni kötü hissettiriyor. Neden bu kadar ileri gidiyorlar ve bize sıfır veriyorlar ki? Ama bunun dışında Metacritic’ten olabildiğince kaçınmaya çalışıyorum” demiş Goichi Suda.

Shinji Mikami de meseleye bir başka açıdan yaklaşmış. Piyasada gelenekselin dışına çıkabilen oyunların da olduğunu, ancak bunların “piyasadaki çok sayıda büyük bütçeli oyun ve bunların pazarlamasına harcanan emek (ve para) nedeniyle” daha geri planda kaldığını, daha az ilgi gördüklerini düşünüyor Mikami.

“Pazarlamada en çok desteği alan oyun türleri, olabildiğince geniş kitlelere hitap edeceği düşünülen oyun türleri oluyor. Daha özgün, daha sıradışı oyunlar aynı pazarlanabilirliğe sahip değller” diyor kendileri.

Sonuç olarak yaratıcı, sıradışı, benzersiz oyunları daha sık görmemiz bu şartlarda pek de mümkün değil gibi. En azından Suda ve Mikami böyle düşünüyorlar. Ne dersiniz, sizce de yerinde tespitlerde bulunmuşlar mı?

ETİKETLER: , , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.