Dolar 33,9749
Euro 37,8149
Altın 2.750,50
BİST 9.936,76
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 30°C
Açık
İstanbul
30°C
Açık
Cum 27°C
Cts 26°C
Paz 28°C
Pts 28°C

Bethesda, resmen tamamen sendikalaşan ilk Microsoft stüdyosu oldu!

Bethesda, 241 geliştiricinin desteğiyle Microsoft’un ilk tam sendikalaşmış oyun stüdyosu oldu ve sektörde yeni bir standart belirledi.

Bethesda, resmen tamamen sendikalaşan ilk Microsoft stüdyosu oldu!
20 Temmuz 2024 14:52
108

Fallout, Starfield ve Elder Scrolls gibi popüler oyunların geliştiricisi Bethesda Game Studios, Microsoft’un ilk tam sendikalaşmış oyun stüdyosu olarak yeni bir ilke imza attı. 241 geliştirici, Communication Workers of America (CWA) altında birleşerek şirketi sendika haline getirdi.

Bethesda ‘nın sendikalaşma süreci

Bethesda Game Studios, Montreal ofisinin Haziran ayı sonunda sendikalaşmasının ardından, Dallas, Rockville ve Austin stüdyolarındaki 241 geliştirici ile tam bir sendika oluşturdu. Bu süreç, Zenimax içindeki yaklaşık 300 kalite kontrol çalışanının sendikalaşmasının ardından geldi. Microsoft, Bethesda çalışanlarının sendika kurma isteğini kabul etti ve bu yeni sendika, şimdi Microsoft ile bir sözleşme müzakere etmeye hazırlanıyor.

Bethesda’daki geliştiriciler, sanatçılar, mühendisler, programcılar ve tasarımcıları içeren bu sendikalaşma hareketi, oyun endüstrisinde önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor. “OneBGSUSA” adı altında birleşen grup, Twitter’da yaptığı açıklamada, “Birlikte, her BGS çalışanının iyileştirilmesi için mücadele ediyoruz ve endüstrimizde yeni bir standart belirliyoruz,” dedi.

Şirketin kıdemli sistem tasarımcısı Mandi Parker, yaptığı basın açıklamasında, “İşyerine demokrasi getirmek ve işte korunan bir ses sağlamak her çalışanın faydasına olacaktır. Çalışma koşullarımızı, hayatlarımızı ve şirketimizi olumlu yönde şekillendirmek için bir güç kaynağı olduğumuzu kanıtlamak için adil bir sözleşme kazanmak adına çok heyecanlıyız,” ifadelerini kullandı.

Şirketin sendikalaşma süreci, Sega of America’nın bu yılın başlarında bir sözleşme onaylaması ve Activision’un kalite kontrol çalışanlarının kendi sendikalarını ilan etmesi gibi sektörde artan sendikalaşma eğilimlerinin bir parçası. Microsoft, daha önce Activision Blizzard’ın sendikalaşma ihtimalini engellemeyeceğini belirtmişti ve bu tutum Bethesda Game Studios için de geçerli.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.