Dolar 32,5410
Euro 34,9560
Altın 2.439,39
BİST 10.446,24
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 28°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
28°C
Hafif Yağmurlu
Per 28°C
Cum 29°C
Cts 31°C
Paz 31°C

AMD FSR 3.1 vs. DLSS 3.5: Hangisi daha hızlı?

AMD’nin geçtiğimiz hafta oyunculara sunduğu AMD FSR 3.1 teknolojisi ile Nvidia DLSS 3.5 karşılaştırmasına göz atıyoruz. Hangisi daha hızlı?

AMD FSR 3.1 vs. DLSS 3.5: Hangisi daha hızlı?
1 Temmuz 2024 09:06
43

2024 yılının ikinci yarısına girmişken, AMD ve Nvidia arasındaki savaş bu kez FSR 3.1 ve DLSS 3.5 cephesinde yaşanmaya başlandı.

AMD tarafından oyunculara geçtiğimiz hafta gelen güncelleme ile sunulan yeni nesil FSR 3.1 teknolojisinin, DLSS 3.5 karşısında neler yapabildiğine dair test sonuçları yayınlandı. Gelen son bilgilere göre FSR 3.1, rakibi karşısında oldukça başarılı bir performansa sahip gibi görünüyor.

FSR 3.1, DLSS 3.5 karşısında yüzde 15 daha hızlı

Nvidia’nın sunduğu donanım çözümlerini daha ekonomik bir modelle sunmaya çalışan AMD, aradaki performans farkını yeni nesil teknolojilerle kapatmaya çalışıyor.

AMD’nin FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisinin son sürümü olan FSR 3.1, en büyük rakibi Nvidia’nın Deep Learning Super Sampling (DLSS) 3.5 teknolojisine karşı önemli bir performans avantajı sağladığını gösteriyor. Yapılan performans testlerine göre, FSR 3.1’in kare üretim hızı DLSS 3.5’ten yüzde 15 daha hızlı.

Yukarıdaki performans değerlerinden de görebileceğiniz üzere, özellikle yeni dönemde piyasaya çıkan Horizon Forbidden West’te, FSR 3.1 rakibine ciddi bir fark atmış durumda. Bununla birlikte Ghost of Tsushima ve Marvel’s Spider-Man gibi yapımlarda da yüzde 6 – 12 arasında değişen performans farklılığı söz konusu.

AMD FSR 3.1’in DLSS 3.5’e göre sağladığı %15’lik hız avantajı, grafik teknolojileri alanındaki rekabetin daha da kızışacağını gösteriyor. Gelecekte, bu tür teknolojilerin daha da gelişmesi ve oyun deneyimini iyileştirmesi bekleniyor. Bu aşamada Nvidia’nın da rakibine nasıl karşılık vereceği de ayrı bir merak konusu.

Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi bizlerle yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.